Je hongergevoel en cravings de baas

Het aanhoudende hongergevoel, óók na een normale maaltijd is een bekende overgangsklacht. Door de hormonale schommelingen wordt de Hypothalamus minder gevoelig voor leptine, het hormoon dat aangeeft dat we vol zitten. Daarnaast maakt de maag ook nog eens meer hongerhormonen aan, dus dan begrijp je dat het niets met wilskracht te maken heeft. Stop maar met zelfverwijten. Niet helpend sowieso, die stresshormonen. Van cortisol houden we juist gewicht vast.

Hoe kom je van het aanhoudende hongergevoel af?

In een pilot met 10 vrouwen, behandelde ik hen 4x gedurende 8 weken met Auriculotherapie. Met diverse drukpunten, iedereen is anders, dus heeft ook andere punten nodig, zagen we heel snel verbetering. 

  • Gewoon vol na een normale maaltijd, geen behoefte meer om bij te scheppen of een toetje.
  • Geen behoefte meer om te snoepen in de avond.
  • Prima zelfbeheersing in de supermarkt of op feestjes. Met gemak de schappen voorbij lopen en genoeg hebben aan een klein gebakje, als je daarvoor kiest. Want je mag natuurlijk nog wel gewoon genieten. De tijd dat de andere hapjes je aan bleven staren, is voorbij.
  • Iedereen merkt dat de broek losser gaat zitten. Yes! Het bekende overgangsbuikje, daar wil je vanaf!

Review

"Inmiddels zit ik al een aantal jaren in de overgang en ik ging ervan uit dat ik de meeste klachten al wel achter de rug had. Totdat ik eind vorig jaar last kreeg van een onverzadigbaar hongergevoel. Ik bleef eten, zelfs als ik geen trek (meer) had. En ja, ik ben een lekkerbek en ja, het was een stressvolle periode, dus ik ging ervan uit dat het daaraan lag. Het lukte me echter niet om er weer grip op te krijgen. Toen las ik de post van Nathalie waarin zij exact omschreef waar ik last van had: een hongergevoel dat nooit stopte! En waarin ze uitlegde dat dit een overgangsklacht is die bij meer vrouwen voorkomt. Dat was voor mij echt een eye opener. Ik ging er namelijk van uit dat ik de enige was. Ik heb deelgenomen aan de pilot bij Amara waarin Nathalie d.m.v. Auriculo (drukpunten op je oor) de punten vond die verband hielden met dit hongergevoel. Direct de volgende dag begon dit onverzadigbare gevoel af te nemen en dat is ook niet meer terug gekomen! Ik heb het weer onder controle. Ik beslis zelf weer. Een heerlijk gevoel! Nathalie heeft duidelijk uitgelegd welke punten waarmee verband houden en me geleerd hoe ik deze zelf kan behandelen. Intussen is het 4 weken na mijn laatste behandeling en nog steeds resultaat!"
Nina
deelnemer pilot

Na afloop van de behandeling maak ik een foto van jouw oren en maak ik er een legenda bij met gekleurde bolletjes. Zo kun je eenvoudig leren waar jouw drukpunten zitten.

In de praktijk maak ik gebruik van kleine zaadjes van de Koekplant en huiskleurige hypoallergene pleistertjes, zodat de werking nog wat langer door gaat. Je ziet hier weinig van. 

De cliënt op de foto heeft toestemming gegeven voor het plaatsen op mijn website. De oorbel is uiteraard niet door mij geplaatst. 

Wat krijg je bij dit korte traject?

  • Na een korte intake volgt de eerste behandeling
  • Daarna kom je om de andere week terug voor een vervolgbehandeling
  • Je krijgt van iedere behandeling foto’s van jouw oren mee, met een legenda. Zo leer je welke punten voor jou belangrijk zijn om zelf te vinden
  • Je krijgt een puntzoeker om thuis je oren te behandelen
  • Indien je het fijn vind, maak ik een persoonlijke video uitleg voor jou
  • Uiteraard evalueren we ieder consult en sturen we bij waar nodig
  • Na 8 weken heb je mijn hulp niet meer nodig en kun je de punten vinden, die je nodig hebt, indien het hongergevoel weer eens terug zou keren. 

Wanneer is dit traject niet voor jou?

  • Als er teveel andere dingen spelen in jouw leven, waarvan je heel veel stress ervaart. Cortisol, het stresshormoon, kan dan behoorlijk in de weg zitten om af te vallen. Het kan zorgen voor emotie-eten. Het vullen van een leegte. Als je dit ervaart, overleg dan altijd even vooraf of dit het juiste moment is voor dit traject, of dat je eerst iets anders nodig hebt. Via het tabblad gratis, kun je een gratis zoom-call in plannen om je vragen te stellen.
  • Als je hoge verwachtingen hebt in het aantal kilo’s dat je gaat verliezen. De behandeling is gericht op het terugbrengen van balans. Minder hongergevoel, minder snaai-behoefte. Je gaat hierdoor geen kilo’s per week verliezen. Het gaat heel langzaam, maar dat is ook gezonder.
  • Als je verwacht dat de therapeut het allemaal voor jou gaat oplossen. Dat kan niet. Het is jouw lijf. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je precies eet, dat je voldoende beweegt, genoeg me-time hebt, goed slaapt en zingeving hebt in je leven. Het zijn allemaal belangrijke pijlers voor een goede gezondheid. De drukpunten in jouw oren zijn ter ondersteuning, om je de regie terug te geven. Niet om de regie uit handen te geven.

Wanneer kan ik beginnen met dit traject?

De praktijk is geopend op dinsdag, donderdag, vrijdag-ochtend en zaterdag. Het is handig om de 4 consulten meteen te plannen, zodat je zeker weet dat er plek is.

In de digitale agenda kun je meteen zien wanneer je terecht kan. Mocht je geen geschikt moment vinden, neem dan even contact op, zodat we onze agenda’s naast elkaar kunnen leggen. Ik werk natuurlijk ook achter de schermen gedurende de week en soms kan ik daar wel in schuiven.

Ik heb geen zomerstop en geen wachtlijst op dit moment. Je kan dus meteen starten als je wilt!


De dame op de foto heeft toestemming gegeven voor het plaatsen van deze foto. Zij was geen deelnemer aan dit traject.

Jouw investering

  • 4 keer naar de praktijk komen (Bollaard 15 in Teteringen, Breda)
  • € 497,-