Tips ter preventie van griep

“De angst voor het Coronavirus neemt momenteel extreme vormen aan. Ik zie bij een aantal mensen zelfs een vorm van paniek ontstaan. De vraag naar desinfecterende (hand)gels neemt bizarre vormen aan”. Dit hoorde ik gisteren bij de drogist.

Virussen en bacteriën worden gezien als de oorzaak van verkoudheid en griep. In de natuurgeneeskunde wordt ruimer gekeken en wordt tevens een verminderde weerstand gezien als oorzaak. In de natuurgeneeskunde hebben we kennis hoe bacteriën kunnen worden gedood en de kracht van een virus kan worden afgezwakt, denk hierbij aan bepaalde etherische oliën, kruiden en voedingsmiddelen. Deze kun je zeker inzetten, maar in ons vak hebben we vooral ook veel kennis over hoe we onze gezondheid kunnen bevorderen en zo onze weerstand verhogen. Werk dus aan beide kanten!

Drie tips:

1. Veel slapen! Als je uitgerust bent, is je weerstand veel hoger.

2. Zuiver de lucht. De etherische olie van de Pinus Sylvestris, grove den (bv merk CHI) zuivert de lucht (bronnen: Aromecum van Drs H. Rijpkema, Groot handboek geneeskrachtige planten van Dr. G.Verhelst en Plantengeneeskunde R.Koenders MSc Herbal Medicine). Druppel 1 druppel op je sjaal, kraag en op je kussen en je ademt gezuiverde lucht in. Je kunt het ook in huis en op kantoor verdampen in een verdamper.

3.  Verbeteren van jouw weerstand? Maak een afspraak, zodat ik voor jou een kruidentinctuur op maat kan maken. Neem je kruidentinctuur 3x daags een half uur voor het eten in.